چیز در مورد برج خنک کن

تولید کننده برج خنک کن

چیز در مورد برج خنک کن

تولید کننده برج خنک کن

  • ۰
  • ۰

معرفی برج خنک کن شرکت مهتاب گستر

برج خنک کن دستگاهی است که حرارت اضافی تجهیزات تهویه مطبوع را می گیرد و آن را به محیط منتقل می کند. سیالاتی که جهت خنک کاری در سیستم های تهویه مطبوع، پالایشگاه ها، صنایع پتروشیمی، نیروگاه ها و ... استفاده می شوند، در اثر سیرکولاسیون گرم شده و دمای آن بالا می رود. برج خنک کن دمای این سیالات را تا نزدیکی دمای وت بالب (حباب تر) پایین آورده و حرارت را وارد محیط می کند. این کار ها را با تبخیر آب انجام می دهند.

در سیستم های تهویه مطبوع (گرمایش، سرمایش) از برج های خنک کن جهت دفع حرارت نا مطلوب چیلر استفاده می شود. چیلر های آب خنک معمولا کارایی بیشتر نسبت به چیلر های هوا خنک در کاهش دمای سیال (تا نزدیکی دمای حباب تر) دارند. چیلر های هواخنک باید در دمای خشک بالا تری حرارت را پس دهند، در نتیجه در معکوس چرخه کارنو کارایی پایین تری دارند. عمده ‌ترین مشکلات به وجود آمده برای یک برج خنک کن عبارت است از: خوردگی قطعات داخلی برج خنک کن، رشد جلبک‌ ها و باکتری های بیولوژیکی و همچنین تشکیل رسوب در قسمت های مختلف برج خنک کن.

کار برج خنک کن خنک کردن آب و فراهم کردن آن برای حذف گرمای زاید ماشین آلات دیگر می ‌باشد. ماشین آلاتی همانند چیلر های جذبی و تراکمی، دیگ بخار، دستگاه تزریق پلاستیک، کوره های القایی، دیگ تقطیر، توربین های گازی از مهم ترین تجهیزاتی قلمداده شده که از برج خنک کن در کنار خود بهره می جویند. در واقعیت برج خنک کن یک منبع فراهم کننده آب سرد برای حذف گرمای اضافی تولید شده توسط تجهیزات فوق به شمار می آید. امروزه برج های خنک کن کاربرد وسیعی در صنایع فولاد، پتروشیمی ها، پالایشگاه ها، نیروگاه های توزیع برق و سایر صنایع کوچک پیدا کرده اند. اهمیت به کارگیری برج خنک کن به اندازه کارکرد خود تجهیز بوده چرا که نبود برج خنک کن سبب از کار افتادن کل سیستم خواهد شد.

برخی از اجزای تشکیل دهنده برج خنک کن

  • لوله ها و پکینگ های برج خنک کن

شامل قسمت هایی هستند که درجریان انتقال حرارت دخالت داشته در ضمن سبب می شود که مقدار آب گرد شده که همراه باد خارج می شود کم شده و از خروج آن ها از برج خنک کن جلوگیری شود. همچنین نگهدار خوبی برای قسمت های دیگر برج خنک کن می باشد.

  • حوضچه یا مخزن برج خنک کن

حوضچه در پایین برج خنک کن قرار دارد که آب خنک کننده در آن جمع می شود. به حوضچه یک جریان به نام آب تکمیلی یا آب جبرانی وارد می شود و یک جریان برای استفاده در دستگاه های تبادل حرارت از آن خارج می شود. علاوه بر جمع آوری آب در حوضچه آب قبل از این که به سمت کندانسور پمپ شود صاف نیز می شود که این کار به وسیله یک صافی فلزی انجام می شود. حوضچه های برج های خنک کن بزرگ و مفید از بتن ساخته شده اند. عموماً این حوضچه ها به گونه ای طراحی و ساخته می شوند که برج خنک کن بدون اضافه کردن آب جبرانی می تواند برای چندین ساعت کار کند. از زهکش برای بر طرف کردن لجن ته نشین شده و کنترل سطح آب در حالتی که جریان موج دار که در کف قرار دارد ترک می کند و به میان سرندی که از ورود اشغال تجمع یافته به ورودی پمپ جلوگیری می کند می ریزد. زهکش در واقع یک خروجی از قسمت پایین حوضچه با فیلتر مضاعف به سمت مکش پمپ های برج خنک کن می باشد.

  • فن برج خنک کن

در برج های خنک کن با کشش مکانیکی بادبزن هایی نصب می شوند تا جریان هوای لازم را جهت عبور از آکنه ها تولید نماید. بادبزن ها در برج های خنک کن با کشش مکانیکی کاربرد دارند.

  • حذف کننده ها

این وسیله از خارج شدن قطرات آب به وسیله کشش هوا از برج خنک کن جلوگیری به عمل می آورد. تیغه ها معمولاً طوری نصب می شوند که با سطح افق زاویه ای در حدود ۴۵ درجه بسازد. جنس این تیغه ها از چوب، فلز یا پلاستیک ممکن است ساخته شده باشند.

  • پکینگ برج خنک کن

پکینگ های برج خنک کن باید طوری تهیه و انتخاب شوند تا هم سطح تماس آب و هوا برای نسبت های بالای انتقال حرارت و انتفال جرم مناسب باشند و هم مقاومت کم تری در مقابل جریان هوا داشته باشند. پکینگ های برج خنک کن باید محکم، سبک و در برابر خوردگی و خراب شدن مقاوم باشند.

کاربرد های برج خنک کن

بیشترین کاربرد برج ‌های خنک کن، خنک کردن آب و پمپاژ دوباره آب به چرخه صنعت است. برج‌ های خنک کن برای سیستم‌ های تهویه مطبوع، واحد های صنعتی و نیروگاه‌ های تولید انرژی استفاده و بهره برداری می ‌شوند. برج‌ های خنک کن اجزای مختلفی دارند که پر کاربرد ترین اجزای آن‌ ها فن ‌ها هستند که کارشان ایجاد جریان هوا است. دیگر قطعه موجود در برج خنک کن ها پکینگ است که برای افزایش تبادل گرما بین جریان هوا و جریان آب به کار می‌ رود. حوضچه، قطره گیر ها و بدنه از جنس فلزی، فایبرگلاس یا بتنی از دیگر اجزای اصلی برج ‌های خنک کن محسوب می ‌شوند.

کار اصلی برج ‌های خنک کن خنک کردن آب است. به همین خاطر اطلاعاتی از قبیل دبی آب، دمای ورودی آب، و دمای آب خروجی از برج خنک کن و همچنین موقعیت جغرافیایی باید حین انتخاب برج خنک کن در نظر گرفته شوند. ازآن جایی‌که برج ‌های خنک کن جزء سیستم ‌های تبخیری محسوب می‌ شوند عملکرد آن‌ ها به شرایط آب و هوایی محیطی که در آن استفاده می ‌شوند نیز بستگی دارد.

تهیه و انتخاب برج خنک کن

با توجه به این که برج خنک کن معمولا جهت خنک کاری آب به کار می رود لذا اولین اطلاعات مورد نیاز مشخصات آبی می باشد که باید خنک شود. این مشخصات شامل:

  • دبی آب برج خنک کن
  • دمای ورودی آب برج خنک کن
  • دمای مورد نیاز در خروجی برج خنک کن

برای انتخاب ظرفیت برج خنک کن، به پارامتر های زیر نیاز داریم:

  • دمای مرطوب هوا در منطقه جغرافیایی نصب برج خنک کن

این دما را می توان از داده های سازمان های هواشناسی کشور استخراج کرد.

  • دبی آب در حال گذر از برج خنک کن

مقدار دبی آب در حال گذر از برج خنک  کن را دستگاه یا چیلری که برج خنک کن با آن کار می کند، مشخص می کند. این مقدار توسط شرکت سازنده آن دستگاه یا چیلر اعلام می شود.

  • دمای آب گرم ورودی به برج خنک کن و آب سرد خروجی از برج خنک کن

مقدار دمای آب گرم ورودی به برج خنک کن و دمای لازم آب سرد خروجی از برج خنک کن نیز توسط دستگاه یا چیلری که برج خنک کن با آن کار می کند، تعیین می شود. معمولا این مقادیر توسط شرکت سازنده آن دستگاه یا چیلر اعلام می شود.

مراحل گام به گام نصب برج خنک کن

ابتدا قطعات و اجزاء مختلف دستگاه را باز کرده و مطمئن شوید که کلیه‌ آن ها سالم و کامل است.

تمام قطعات و تجهیزات را بر اساس لیست ارائه شده شرکت سازنده چک کنید.

ابزار و وسایل لازم برای نصب برج خنک کن را آماده کنید.

فوندانسیون برج خنک کن را با نقشه نصب برج خنک کن، که توسط سازنده ارائه شده، چک کنید.

سطح تراز فوندانسیون‌ ها را چک کنید و مطمئن شوید همه‌ پایه ‌ها نسبت به یک دیگر تراز باشند.

سامپ را با توجه به مسیر لوله‌کشی برج خنک‌کن در مسیر صحیح نصب کنید.

پایه‌ های فلزی فوندانسیون را نصب کنید.

حلقه ساپورت تشت جمع‌آوری آب را به پایه ‌های مربوطه وصل کنید.

قطعات تشت را به هم پیچ و مهره کرده و روی حلقه ساپورت قرار دهید.

ساپورت گریل و لوور را نصب کنید.

استک بالایی را نصب و به پایه پیچ و مهره کنید.

قطعات بدنه را یک به یک به هم پیچ کنید تا استوانه کامل شود.

تاقچه نگهدار الکتروموتور را نصب کنید.

جهت ادامه نصب برج خنک کن، نردبان را نصب کنید.

موتور و مجموعه پروانه را نصب کنید.

لوله آب گرم از چاهک به آب پخش کن را وصل کنید.

آب پخش کن را به لوله را وصل کنید.

لوله های PVC را به کمک چسب و پیچ و مهره به آب پخش کن وصل کنید.

ساپورت را به لوله مرکزی وصل کنید.

نگهدارنده‌ های ضربدری سطوح خنک کننده را نصب کنید.

شبکه مخصوص پلاستیکی ساپورت سطوح خنک کننده را روی نگهدارنده‌ ها پهن کنید.

پکینگ برج خنک کن را مرتب بچینید تا نصب برج خنک کن به درستی انجام شود.

سطح تشت و سامپ را یک لایه فایبرگلاس کنید و قبل از بهره برداری اجازه دهید خشک شود.

توری محافظ موتور و پروانه را نصب کنید.

دریچه هوا را نصب کنید تا نصب برج خنک کن تکمیل شود.

تمام پیچ و مهره ها را با برس به رزین آغشته کنید تا محافظت بیشتری اعمال شود.

برای نردبان، مکانی در پایین برج خنک کن در نظر بگیرید.

آب پخش کن را مونتاژ کنید.

برج خنک کن مهتاب گستر

طراحی و تولید انواع دستگاه های صنعتی از جمله انواع برج خنک کن متناسب با نیاز ها و در خواست های هر مشتری و مطابق با استاندارد های روز در شرکت ما انجام و کلیه محصولات به صورت مستقیم از کارخانه و با قیمت بسیار مناسب به فروش می رسد.

گروه تولیدی و صنعتی مهتاب گستر به عنوان مرجع تخصصی فروش انواع تجهیزات در حوزه تهویه مطبوع، سیستم های گرمایشی و سرمایشی، مبدل حرارتی صفحه ای، انواع منبع کویل دار، انواع برج خنک کن و قطعات برج خنک کن، کندانسور هوایی، دستگاه هواساز، انواع چیلر ها (چیلر تراکمی و چیلر جذبی)، پمپ و سیستم های آبرسانی، انواع فن کویل ها و اسپیلت ها، ساخت انواع دستگاه اگزاست فن، انواع یخساز صنعتی، انواع سختی گیر آب، انواع فیلتر شنی، سیستم های تصفیه آب و هوا با تنوع بسیار زیاد از لحاظ برند و مدل، با داشتن تیمی فنی و متخصص تلاش دارد تا بهترین کیفیت و رضایت را از آن هموطنان و به ویژه صنعت گران نماید. در صورتی که قصد خرید دستگاه برج خنک کن و محصولات مشابه را دارید، می توانید با دریافت قیمت برج خنک کن، تکنولوژی ها و آپشن های آن ها و مشورت کارشناسان فروش مهتاب گستر انتخاب بهتری داشته باشید.

مجموعه صنعتی مهتاب گستر در زمینه تولید انواع برج خنک کن به صورت حرفه ای در حال فعالیت است. شما هر گونه نیازی که به انواع برج خنک کن و دیگر محصولات داشته باشید توسط کادر مجرب و حرفه ای ما در کم ترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت به شما ارائه می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص برج خنک کن و نحوه تولید آن به سایت مهتاب گستر مراجعه نمایید.

برای ثبت سفارش با ما در تماس باشید: 09127883721 66706377 66709528

  • ۰۰/۰۶/۱۷
  • برج خنک کن مهتاب گستر